lördag 24 februari 2018

Veckan som gått & veckans köp

Veckan som gått kan sumeras som bra för min del. Några av mina innehav som åkte på bra med stryk i den lilla börskraschen har återhämtat sig bra denna vecka också. Veckan för min del har gått såhär:
Veckans köp som gjordes igår torsdag hamnade i Johnson & Johnsons ägo. Jag har suktat länge på att öka på mitt innehav där och nu sen 2 veckor tillbaka så har kursen gått ner kraftigt samt dollarn, Men tyvärr har ju dollarn gått starkt denna vecka men det får man ta och det gör absolut ingenting i långa loppet. 4st Johnson blev det på kursen 130.70 $. Veckan har dessutom bjudit på 2st utdelningar på totalt 260:- ca, från bolag som realty income & OHI. Dessa nya Johnson ökade den årliga utdelningen med ca 113:-. Inte wow men om vi tittar närmare på bolaget som har en enormt fin tillväxt och utdelningshöjningar bakom sig så känns det fruktansvärt bra att investera hos dem. 

                          Johnson & Johnson! 

Johnson & Johnson har ökat utdelningen i 55år i rad & för mig känns min investering given här. Utdelningstillväxt är något som jag värderar väldigt högt samt går ganska starkt på hos bolag. Dessutom har Johnson gått upp 74% på 5år, det är 14.8% per år ex utdelningar, för mig ett oerhört starkt kvitto på ett fint bolag. När aktien har tagit lite stryk på kort tid och tappat nästan 15 dollar per aktie så får man passa på att köpa när det för mig känns lite som  ( rea ), ungefär samma känsla som när du hittar en fin gant, hollister eller lyle & Scott tröja till 30% rabatt. Att ha aktier som ett starkt intresse kommer verkligen att hjälpa en att härda ut till sitt långsiktiga mål där framme. 

Vad har du köpt nu vid löning? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senaste förändringar

Hej! Nu har det skett en del förändringar här i både portfölj men också i det privata. Om vi börjar med det privata så har jag vid senast...