onsdag 31 januari 2018

Frigjorde kapital av H&M

Hallå ute i stugorna!

Jag har länge funderat kring HM och hur jag ska göra med mitt innehav i HM. Då H&M tyvärr väger tyngre i portföljen än vad jag ville att den skulle göra, då jag köpt när den gått ner och gått ner och gått ner. Jag snittade ner mig en bra bit och hade alldeles för många aktier i HM. Jag har sålt av 3/4 av mitt innehav i omgångar och första såldes runt 200kr. När jag sedan bara hade 1/4 av antalet kvar så kändes den viktningen lagom i portföljen. Men jag har sedan ungefär ett halv år tillbaka tänkt på att sälja lite HM innan en rapport för att sedan eventuellt köpa tillbaka samma dag som rapport eller dagen efter köpa tillbaka samma antal fast mycket billigare. Den här gången gjorde jag det, jag chansade och sålde min sista 1/4 innehav i HM på 158kr i tisdags och köpte tillbaka nästan lika många för 140kr. Där frigjordes lite extra kapital för att köpa annat som bl a Investor.

Obs, detta är inte min vanliga strategi utan jag brukar köpa och behålla. Men med hur hm senaste tiden gått kring rapporter så ville jag chansa, hade den gått upp så hade jag köpt lite annat istället för pengarna.

Kontentan är att jag iallafall långsiktigt tror på HM och tror att dom kan lösa de problem dom har i verksamheten, jag köper på dessa nivåer.

Hur tänker du kring rapporten HM kom med idag och vad tror du kring HM?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senaste förändringar

Hej! Nu har det skett en del förändringar här i både portfölj men också i det privata. Om vi börjar med det privata så har jag vid senast...